click me click me click me click me click me



20140406


Tortilla z kurczakiem i warzywami

autor:  Pudlo Manka

Mam dla Was szybki pomysł na obiad, czy kolację! :D Wygląda niesamowicie na talerzu i podobno tak też smakuje :).

Potrzebujemy:
- piersi z kurczaka (4)
- warzywa (tutaj możemy miksować do woli), ja wybrałam czerwoną paprykę, ogórka konserwowego, ogórka świeżego i kukurydzę.
- przyprawy (tutaj również możemy eksperymentować do woli :)), ja użyłam: sól, pieprz, cukier (3 łyżki stołowe), słodka papryka w proszku (ok 5 łyżek stołowych), odrobina oliwy z oliwek, maggi (jakieś 1,5 łyżki stołowej), odrobina przegotowanej wody.
- sałata 
- majonez 
- ketchup 
- musztarda
- margaryna do smażenia

No i oczywiście wcześniej musimy zrobić naleśniki, przepis mam nadzieję każdy zna :P.

Piersi z kurczaka myjemy, dokładnie oczyszczamy z tych wszystkich "żyłek", tłuszczyków itp., następnie kroimy w kosteczkę średniej wielkości. Do miseczki dosypujemy po kolei wszystkie przyprawy, mieszamy. Tak przygotowane mięso zakrywamy folią spożywczą i odstawiamy na ok 30 minut do lodówki. Warzywa drobno kroimy, odsączając od nich wodę. Przygotowujemy sos - 3 duże łyżki majonezu, jedna malutka łyżeczka musztardy, ok 4-5 dużych łyżek ketchupu (wg własnych upodobań, możemy tu zmieniać proporcje). 

Na rozgrzanej patelni rozpuszczamy pół kostki margaryny, zaczynamy smażyć kurczaczka :). Gdy mięsko będzie już ślicznie brązowe, a woda prawie wyparuje, dodajemy warzywa. Możemy nawet przykryć je pokrywką, by trochę się poddusiły.

Smarujemy naleśniki sosem, układamy sałatę (oczywiście umytą :P), następnie nakładamy na nią mięsko i robimy taki kokon :P. Zawijamy naleśnik i gotowe! :)

Mam nadzieję, że niczego nie pominęłam, smacznego! :)

5 komentarzy:

  1. Wygląda pysznie :) na ile osób taka porcja wystarcza? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi wyszło 7 :P. Przy czym po 1 nie daje się już rady na więcej :D.

      Usuń
  2. Pychotka ! Sama ostatnio jadłam po raz pierwszy w życiu i jestem na tak ! :)

    OdpowiedzUsuń
  3. narobiłaś mi ochoty na tortille ;)

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, są one dla mnie niezwykle ważne i motywują mnie do dalszego działania :).