click me click me click me click me click me



20160209


Jaki kominek wybrać do wosków zapachowych

autor:  Pudlo Manka


Czy ma to wg jakieś znaczenie? Otóż tak, i to wielkie! No może nie tak wielkie w przypadku kominka do olejków eterycznych... Woski zapachowe natomiast są bardziej kapryśne, co jak co, ale w byle czym palić się ich nie da ;).

Zacznę może jednak od początku, mój stary poczciwy kominek z wielką miseczką sprawdzał się idealnie do olejków, nie musiałam co chwilę go uzupełniać. Do wosków niestety był za duży i nie poręczny, postanowiłam zakupić jakiś z mniejszym pojemniczkiem. Za około 6 zł nabyłam pomarańczowy, wydawał mi się być idealnym! Mieściła się dokładnie jedna porcja, pachnieć pachniało, tylko po kilku dłuższych chwilach z kominka zaczynał ulatniać się dziwny zapach, pomieszany oczywiście z zapachem wosku... No nic, pomyślałam, że tak właśnie to się odbywa ;). Kiedyś nawet poparzyłam sobie opuszki palców, gdy chciałam go przestawić, również myślałam, że tak ma być ;). Nawet widok spalonego dna miseczki nie wydał mi się dziwny, noooo w końcu tam był przecież ogień prawda??? No nie do końca... 

Moje zdanie diametralnie zmieniło się, kiedy kupiłam przepiękny klasyczny kominek Yankee Candle - dostrzegłam dopiero wtedy wady tego pomarańczowego. Po pierwsze nie ma prawa ulatniać się zapach spalenizny, a wosk oddaje w 100% swój piękny zapach, który roznosi się po całym domu. Po drugie dobry kominek się nie nagrzewa! Tzn nagrzewa się tylko miseczka, nie całość - dzięki czemu podczas palenia możemy swobodnie go przekładać. I ostatnia jakże ważna rzecz, kominek nie może być okopcony.  Na zdjęciu poniżej możecie dostrzec, że po prostu paliłam kominek nie woski :P. O zgrozo nie dało się tego nawet wyczyścić...


Jeśli chcecie w pełni cieszyć się z uroków tej metody aromatyzacji pomieszczeń, konieczne jest zakupienie kominka dobrej jakości. Ważna jest również odległość między "paleniskiem", a miseczką. Pomarańczowy kominek po prostu był za krótki, a ogień z tealight był zbyt blisko pojemniczka wypełnionego woskiem. 



1 komentarz:

Serdecznie dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, są one dla mnie niezwykle ważne i motywują mnie do dalszego działania :).