click me click me click me click me click me



20151112


Zapiekanka makaronowa z serem

autor:  Pudlo Manka


Bardzo szybki i prosty sposób na pyszny obiad/kolację bez mięsa, np. w Piątek :). Zawsze wychodzi i smakuje - warunkiem jest dodanie ulubionych serów/sera.

Potrzebujemy:
  • makaron ok 400 g (najlepiej rurki, może być też jakikolwiek inny wedle uznania, ale grubszy :P)
  • ser - im więcej tym lepiej (ja użyłam kilku serów jakie miałam aktualnie w lodówce,)
  • 4 jajka
  • 100 ml wody
  • 100 ml słodkiej śmietany 18% lub 30%
  • Knorr Spagetti 4 sery z brokułami (nie jest to mus, ja dodałam by podbić serowy smak)
  • przyprawy wedle smaku: sól, pieprz, cukier, papryka chili 
Przygotowanie:
  1. Makaron gotujemy w osolonej wodzie 2 minuty krócej, niż jest to podane na opakowaniu - dzięki temu makaron będzie al dente. Odcedzamy i studzimy go pod bieżącą zimną wodą w sitku. 
  2. Ser/y kroimy, bądź ścieramy na tarce o grubych oczkach, naczynie wykładamy solidnie dobrym papierem do pieczenia, bądź smarujemy je grubo margaryną i oprószamy bułką tartą. Ja osobiście wolę pierwszą opcję - mniej bawienia się i NIGDY nie będzie problemu z porcjowaniem :).
  3. By przygotować zalewę mieszamy ze sobą ulubione przyprawy (sól, pieprz, cukier, paprykę), dodajemy jajka, wodę, śmietanę i opcjonalnie sproszkowany sos Knorr. Wszystko dokładnie mieszamy mikserem, do uzyskania jednolitej masy.
  4. Na dno naczynia układamy połowę makaronu, na to połowę sera i posypujemy delikatnie papryczką chili. Następnie reszta makaronu i sera. Całość zalewamy po całej powierzchni naszym "sosem". Wstawiamy do nagrzanego do 180 C piekarnika z opcją "góra dół" (bez termoobiegu) na środkowej półce i pieczemy około 40-45 minut. 

SMACZNEGO! :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Serdecznie dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, są one dla mnie niezwykle ważne i motywują mnie do dalszego działania :).