click me click me click me click me click me



20160110


Mięso mielone zapiekane w cieście francuskim

autor:  Pudlo Manka


Jest to jedna z naszych ulubionych potraw, która dość często gości na stole. Banalnie proste i dość szybkie w przygotowaniu. Możemy wg własnych upodobań dodać jeszcze np. kukurydzę, ogórek konserwowy i co tylko zechcecie :). Ja robię wersję najprostszą ze zblendowaną papryką, cebulą i czosnkiem, na koniec posypuję tartą mozzarellą - struktura mięsa musi być pozbawiona "twardszych części" i stanowić jednolitą całość (kto zrozumie facetów? :P). 

Potrzebujemy (3 porcje):
  • ok 300-350 g mięsa mielonego (ja użyłam łopatki b/k)
  • 1 dużą cebulę
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 średniej wielkości paprykę (ja wybrałam czerwoną)
  • ok 80 g koncentratu pomidorowego
  • ok 100 g tartej mozzarelli
  • 1 ciasto francuskie
  • 1 jajko
  • do smaku sól, pieprz, maggi, cukier 
  • margaryna do smażenia
Przygotowanie:
  1. Do mięsa mielonego dodajemy zblendowaną cebulę i czosnek, następnie przyprawiamy wg własnego uznania dodając maggi, sól, cukier i pieprz - wszystko musi być dość dobrze doprawione. Energicznymi ruchami dokładnie mieszamy. Na głębokiej patelni rozgrzewamy ok 50-60 g margaryny (smażymy na średnim ogniu), dodajemy mięso mielone. Od czasu do czasu mieszamy, następnie blendujemy paprykę, a gdy mięso już nam się dobrze ścięło dodajemy paprykę. Chwilę dusimy ją pod przykryciem, po kilku minutach dodajemy przecier pomidorowy i (już częściej) mieszamy, możemy teraz próbować nasz farsz i doprawiać go jeszcze wg własnych upodobań. Woda, która się zebrała musi ładnie odparować, wtedy zostawiamy mielone do wystudzenia.
  2. Ciasto francuskie kroimy na trzy równe części, wykładamy na nie łyżką ostudzone mięso mielone i posypujemy mozzarellą. Zawijamy tworząc kształty kwadracik i zagniatamy boki. Układamy je na dobrym papierze do pieczenia. Jajko miksujemy i dodajemy do niego odrobinę soli i cukru, następnie silikonowym pędzelkiem dokładnie rozsmarowujemy je na cieście. 
  3. Do nagrzanego do 180 C piekarnika z opcją "góra dół" i termoobiegiem wkładamy naszą potrawę. Po ok 20 minutach jedzenie gotowe! :)
Smacznego! 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Serdecznie dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, są one dla mnie niezwykle ważne i motywują mnie do dalszego działania :).