20161018


Oszukane gołąbki w cieście francuskim

autor:  Pudlo Manka


Uwielbiasz gołąbki? Ja tak samo! Tylko ta żmudna praca nad ich powstaniem trochę mnie odstrasza :P. Dlatego dziś mam propozycję, na mega szybkie oszukane gołąbki w cieście francuskim!

Potrzebujemy:
  • 500 g zmielonej łopatki bez kości
  • 2 ciasta francuskie
  • średniej wielkości cebulę
  • torebkę ugotowanego ryżu
  • 2 jajka
  • 3 łyżki stołowe koncentratu pomidorowego
  • 2 łyżki stołowe bułki tartej
  • ser (wg własnych upodobań)
  • przyprawy (do smaku): sól morska, cukier, pieprz
  • margaryna do posmarowania formy
Przygotowanie:
  1. Ostudzony ryż mieszamy z mięsem mielonym, naprawdę solidnie i intensywnie :P. Następnie dodajemy 1 jajko, zblendowaną cebulę, koncentrat pomidorowy, bułkę tartą, ser, oraz przyprawy. Całość kolejny raz dokładnie mieszamy.
  2. Formę smarujemy margaryną, następnie wykładamy ją ciastem francuskim i starannie na to kładziemy farsz. Oczywiście górę również pokrywamy ciastem francuskim i widelczykiem robimy dziurki. Smarujemy jajkiem z solą.
  3. Wstawiamy blaszkę do rozgrzanego do 180 C piekarnika (grzałka góra-dół) i pieczemy około 40 minut. Formę wsunęłam na półkę drugą od dołu - dzięki czemu ciasto się nie przypiecze. 
Gotoweee! Szybko i smacznie :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Serdecznie dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, są one dla mnie niezwykle ważne i motywują mnie do dalszego działania :).