click me click me click me click me click me



20161018


Oszukane gołąbki w cieście francuskim

autor:  Pudlo Manka


Uwielbiasz gołąbki? Ja tak samo! Tylko ta żmudna praca nad ich powstaniem trochę mnie odstrasza :P. Dlatego dziś mam propozycję, na mega szybkie oszukane gołąbki w cieście francuskim!

Potrzebujemy:
  • 500 g zmielonej łopatki bez kości
  • 2 ciasta francuskie
  • średniej wielkości cebulę
  • torebkę ugotowanego ryżu
  • 2 jajka
  • 3 łyżki stołowe koncentratu pomidorowego
  • 2 łyżki stołowe bułki tartej
  • ser (wg własnych upodobań)
  • przyprawy (do smaku): sól morska, cukier, pieprz
  • margaryna do posmarowania formy
Przygotowanie:
  1. Ostudzony ryż mieszamy z mięsem mielonym, naprawdę solidnie i intensywnie :P. Następnie dodajemy 1 jajko, zblendowaną cebulę, koncentrat pomidorowy, bułkę tartą, ser, oraz przyprawy. Całość kolejny raz dokładnie mieszamy.
  2. Formę smarujemy margaryną, następnie wykładamy ją ciastem francuskim i starannie na to kładziemy farsz. Oczywiście górę również pokrywamy ciastem francuskim i widelczykiem robimy dziurki. Smarujemy jajkiem z solą.
  3. Wstawiamy blaszkę do rozgrzanego do 180 C piekarnika (grzałka góra-dół) i pieczemy około 40 minut. Formę wsunęłam na półkę drugą od dołu - dzięki czemu ciasto się nie przypiecze. 
Gotoweee! Szybko i smacznie :)


1 komentarz:

  1. Nigdy wcześniej nie jadłam takich „oszukanych” gołąbków. Muszę powiedzieć, że ten smak jest co najmniej zaskakujący. Na pewno nie raz wrócę do tego przepisu, bo naprawdę ciekawa alternatywa dla klasycznych gołąbków, które – notabene – w moim domu są więcej, niż lubiane.

    Z racji tego, że lubię dania pikantne, dorzuciłam trochę chili w proszku – jak najbardziej pasuje do tego dania.

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za każdy pozostawiony komentarz, są one dla mnie niezwykle ważne i motywują mnie do dalszego działania :).